Dodijeljena Godišnja nagrada „Luka Ritz“ za promicanje tolerancije i škole bez nasilja

  • Slika
  • Slika
  • Slika
  • Slika
  • Slika
  • Slika
  • Slika
  • Slika
  • Slika
  • Slika
U Ministarstvu znanosti i obrazovanja održana je dodjela Godišnje nagrade „Luka Ritz“ za promicanje tolerancije i škole bez nasilja
 
Ovogodišnji dobitnici svojom su inicijativom i djelovanjem izmijenili otežavajuće okolnosti oko sebe u snagu kojom pomažu drugima i čine svijet boljim mjestom. 
 
To su mladi i tolerantni, empatični i altruistični ljudi, i zaslužili su nagradu zbog svojeg truda i rada, uzornog ponašanja, promicanja prava djece i borbe protiv vršnjačkog nasilja u školi i izvan nje. Nagrađeni učenici pronašli su načine kako pomoći drugima, dati im potporu i razveseliti ih, olakšati prilagodbu na novu sredinu, nasmijati i kreirati prijateljsko ozračje, potaknuti druge na volonterski i humanitarni rad te pružanje pomoći unatoč okolnostima koje su im se našle na putu. 
 
Uključivanjem u brojne nastavne, izvannastavne i izvanškolske aktivnosti, humanitarnim i volonterskim aktivnostima u promicanju prava djece i borbe protiv vršnjačkog nasilja, poticanjem i iniciranjem druženja i suradnje svih učenika svoje škole, poštovanjem prema starijima i mlađima, miroljubivošću, pomoći potrebitima, uzornim vladanjem, odličnim uspjehom, vedrim duhom, pozitivnom komunikacijom  i iznimnim zalaganjem oni su primjer ponašanja koje promiče općeljudske vrijednosti te predstavljaju uzor svojim vršnjacima i mladim osobama u zajednici. 
 
Na svima nama je da svim naporima gradimo društvo temeljno na empatiji, solidarnosti, prihvaćanju, povjerenju, davanju i pomaganju. 
 
Dobitnici Godišnje nagrade „Luka Ritz“ za promicanje tolerancije i škole bez nasilja u školskoj godini 2022./2023. su:
 
  • u kategoriji osnovnih škola: Filip Emanuel Babić, učenik 8. razreda Osnovne škole Nikole Tesle, Rijeka
 
Filip je naizgled jedan od onih običnih dječaka koje svakodnevno susrećemo – vrckast, vragolast, spreman naučiti što treba, uvijek raspoložen za društvo, priču, igru, ali i dječak koji je u trenucima kojima se svijet ne ponosi odlučio biti čovjek, spreman pomoći drugome bez obzira na cijenu i vrijeme. U svakodnevnoj komunikaciji je pristojan, iskren i zrelo razmišlja. Desna je ruka učiteljima i učenicima od dolaska prvog učenika iz Ukrajine do danas te se zahvaljujući njemu svaki učenik brzo uklopio u razred te se učenici osjećaju dobrodošlo i udomaćeno. Filip, strpljiv i empatičan, pravi je primjer altruistične osobe koja nesebično pomaže i učiteljima i učenicima, pritom ne očekujući baš ništa zauzvrat.
 
  • u kategoriji srednjih škola: Borna Pap, učenik 2. razreda Elektroindustrijske i obrtničke škole Rijeka
 
Pozitivan mladi čovjek koji pokazuje inspirativnu nesebičnost i humanost u svakodnevnom djelovanju. Samozatajan je, skroman, sa snažnim osjećajem za pravdu, prihvaćanje različitosti te nenasilno rješavanje sukoba. Borna je izrazito prihvaćen i omiljen među učenicima u razredu i školi te nastoji biti kreator prijateljskog ozračja u razredu i u školi. Pomaže u nesporazumima među učenicima i nastavnicima te se trudi naći zajedničko rješenje, a pri tome osnažuje osjećaj istine i pravednosti kao jedan od njegovih vodećih moralnih životnih postulata. Borna svojim aktivnostima i volontiranjem nesebično pridonosi izgradnji otvorenijeg, tolerantnijeg i humanijeg društva, društva bez predrasuda, bez govora mržnje i bez nasilja. Samozatajno i nenametljivo, a opet vrlo snažno, poučava nas kakvi trebamo i možemo biti, pokazujući svu ljepotu i vrijednost davanja i pomaganja. 
 
Nagrada se sastoji od skulpture, posebnog priznanja u obliku povelje i jednogodišnje stipendije u iznosu od 1.000,00 kn/132,72 eura mjesečno za jednu učenicu/učenika osnovne škole i jednu učenicu/učenika srednje škole. 
 
Posebna priznanja za školsku godinu 2022./2023. dobili su:
 
  • Ivona Švajda, učenica 6. razreda Osnovne škole Stjepana Radića, Čaglin
 
Ivona je osoba koja već svojom pojavom izaziva radost i osmijeh gdje god se pojavi. Od prvog razreda je primjer drugima i potiče ostale učenike na nenasilno i tolerantno ponašanje. U razredu je omiljena, potiče i održava pozitivnu atmosferu. Uvijek je spremna na suradnju te stalno traži načine na koje može pomoći učenicima. Sudjelovala je na brojnim međunarodnim i državnim natjecanjima te školskim i županijskim natjecanjima te iza sebe ima iznimno puno natjecanja iz obveznih predmeta, ali i iz sportskog i jezično-umjetničkog područja te je osvajala mnoge nagrade i priznanja. Ivona je primjer kako se i u maloj sredini, kad se hoće, puno toga i može!
 
  • Ana Tomašek, učenica 3. razreda Gimnazije Sesvete
 
Ana je iznimna djevojka, uvijek spremna pomoći svima, i školskim prijateljima i profesorima, te se ističe svojom predanošću i radom, zanimanjem za nove stvari, vizionarskim odnosom prema životu te joj nikada nije teško uložiti dodatni trud i vrijeme. Iznimno je aktivna te se uvijek prva odaziva svim humanitarnim akcijama u školi, a svojim primjerom potiče druge. Osjetljiva je na vršnjačko nasilje, uvijek potiče druge na nenasilno rješavanje sukoba. Ana je vesela, brižna, spremna pomoći, u razredu uvijek nasmijava i unosi dobru atmosferu, dobra je osoba koja želi pomoći, dobri duh razreda, prva nudi pomoć ili bilo što potrebno drugome i trudi se učiniti da se svi osjećaju dobro, brine se za osjećaje drugih, pomaže učenicima i profesorima. Anine su priče uvijek pozitivne. Čak i kad govori o teškim životnim trenucima, ona šalje poruku dobra i nesebičnosti te je dokaz da humanost, dobrota i tradicionalne ljudske vrijednosti još uvijek postoje. Ne postoji kategorija u kojoj Ana Tomašek nije aktivna i u kojoj svojim radom  nije pridonijela njezinoj realizaciji, ali ono Anino čemu bismo svi trebali težiti jest ljubav, empatija i vjera u čovjeka.
 
Nagrade i posebna priznanja dobitnicima uručili su ministar znanosti i obrazovanja  gospodin prof. dr. sc. Radovan Fuchs i predsjednica Povjerenstva za dodjelu Nagrade „Luka Ritz“ gđa Suzana Ritz.


Pisane vijesti | Priopćenja | Odgoj i obrazovanje