U Varaždinu otvoren Regionalni obrazovni centar iz pilot projekta e-Škole

  • Slika
  • Slika
  • Slika
  • Slika
  • Slika
  • Slika
  • Slika
  • Slika
  • Slika
  • Slika
  • Slika
  • Slika
  • Slika
U Prvoj gimnaziji u Varaždinu u utorak je otvoren Regionalni obrazovni centar (ROC) iz pilot projekta e-Škole, jedan od pet, uz one u Osijeku, Rijeci, Splitu i Zagrebu, a ministrica znanosti i obrazovanja Blaženka Divjak istaknula je da se nove tehnologije trebaju iskoristiti kako bi poticali učenje.

Regionalni obrazovni centar je multifunkcionalni tehnološko-inovativni prostor namijenjen prvenstveno obrazovnim aktivnostima, otvoren za škole i lokalnu zajednicu.

Za svoje aktivnosti ROC će koristiti i Hrvatska akademska i istraživačka mreža – CARNET koji već treću godinu sudjeluje u provedbi e-Škole.

Svaki ROC opremljen je opremom koja prati najnovije obrazovne trendove i metode poučavanja, uključujući IKT infrastrukturu za održavanje edukacija i edukativnih događanja. ROC ima žičnu i bežičnu mrežu, 30 prijenosnih računala, 30 tablet uređaja s tipkovnicom te dva ekrana osjetljiva na dodir, jedan s predavačkim računalom i web kamerom, drugi s videokonferencijskim sustavom sa samostalnom kamerom. U ROC će se provoditi sustavna edukacija u školama, ali i različite aktivnosti u organizaciji škole i lokalne zajednice.

Smješteni su u školama odabranim putem Poziva za iskaz interesa za osnivanje Regionalnih obrazovnih centara, u sklopu projekta „e-Škole: Uspostava sustava razvoja digitalno zrelih škola“ te se nalaze u Prvoj gimnaziji Varaždin, Prirodoslovnoj školi Vladimira Preloga u Zagrebu, Osnovnoj školi Gornja Vežica u Rijeci, Osnovnoj školi Franje Krežme u Osijeku i Obrtnoj tehničkoj školi u Splitu.

Korištenje tehnologije na pedagoški, metodički načini

Ministrica Divjak koja je na početku svoje karijere radila u varaždinskoj Prvoj gimnaziji, rekla je kako se vidi velik iskorak vezan baš uz digitalnu transformaciju. „I to je poruka – mi u vrijeme četvrte industrijske revolucije moramo iskoračiti digitalno i u našim školama. Prva gimnazija prednjači i zato je regionalni obrazovni centar“, kazala je ministrica.

Učenje i poučavanje uz nove tehnologije daje mogućnost da učenici surađuju, i unutar Hrvatske, ali i međunarodno, rekla je ministrica, naglasivši da učenici i u svakodnevnom životu koriste tehnologiju.

„Mi moramo iskoristiti tu tehnologiju kako bismo poticali njihovo učenje. To je ideja. Ne korištenje tehnologije radi tehnologije, nego pedagoški, metodički načini korištenja tehnologije koji onda pospješuju ishode učenja. To je važno za učenike, za njihovu motivaciju, a kasnije i za njihovo snalaženje u svom profesionalnom i osobnom životu“, rekla je Divjak.

Istaknulo je kako je važno da škole daju kompetencije ne samo za zapošljavanje, već i za samozapošljavanje i otvaranje novih radnih mjesta.

Ministarstvo naglasak stavlja na STEM zanimanja

„Treba poticati poduzetništvo i u tom smislu Ministarstvo naglasak stavlja na STEM zanimanja koja su zanimanja budućnosti. Prvi put ove akademske godine omogućeno je da studenti koriste 3400 stipendija za STEM područje, a to mogu koristiti i brucoši. To je novost“, kazala je ministrica znanosti i obrazovanja.

„U ROC-u ćemo provoditi nastavne sate, različite aktivnosti, projekte, radionice, stručna vijeća, predavanje, itd. Učenici će u sklopu svojih različitih aktivnosti, a od početka ove školske godine do sada imali smo iz 163, koristiti ovaj prostor s opremom“, kazala je ravnateljica Prve gimnazije Varaždin Janja Banić.

„U pilot projektu 151 školu vodimo do digitalne zrelosti, prošle su edukaciju, dobile opremu, i bit će naš ambasador u sljedećoj fazi projekta kada ćemo obuhvatiti sve škole“, rekla je Andrijana Prskalo Maček, zamjenica ravnatelja CARNET-a.

„Digitalna zrelost znači da su škole spojene na brzi Internet, da su dobro opremljene, ali što je najvažnije, da su njihovi nastavnici digitalno kompetentni, da poučavaju na suvremen način i da su njihovi učenici samim time također digitalno kompetentni i spremniji za tržište rada jednog dana“, dodala je Prskalo Maček.

Pilot projekt e-Škole završava ove godine, a uključeno je 10 posto škola u Hrvatskoj, odnosno 151 škola s više od 7 tisuća nastavnika i 23 tisuće učenika.

Projekt je vrijedan 307 milijuna kuna, a 85 posto se sufinancira iz EU fondova.

Druga faza projekta će se provoditi od 2019. do 2022. godine, a trebala bi obuhvatiti sve osnovne i srednje škole. Predviđena vrijednost druge faze projekta e-Škole je 1,3 milijardi kuna.

Preuzeto sa: Hina
 

Vijesti iz medija | Priopćenja | Nacionalni kurikulum