IRIM-u Googleova potpora od 400.000 dolara za Digitalnoga građanina 2.0 u četiri države regije

  • Slika slike/IzMedija/2020-Iz-medija/2-2020//FB Divjak 19-2-2020-1.jpg
  • Slika
  • Slika
  • Slika
  • Slika
  • Slika

Institutu za razvoj i inovativnost mladih (IRIM) je tvrtka Google dala potporu od 400 tisuća američkih dolara za projekt Digitalni građanin 2.0, čiji je cilj kroz umrežavanje i tehnološko opremanje knjižnica te druge projekte razvijati digitalne vještine stanovnika u Hrvatskoj, Srbiji, Bosni i Hercegovini te na Kosovu.

Istaknuto je to u srijedu na predstavljanju tog projekta u Hrvatskoj akademiji znanosti i umjetnosti (HAZU) u Zagreb čemu su, uz predstavnike Googlea i IRIM-a, prisustvovali i ministrica znanosti i obrazovanja Blaženka Divjak, nekoliko državnih tajnika iz više ministarstava, američki veleposlanik u Hrvatskoj Robert Kohorst, ali i učenici, knjižničari i drugi gosti.

Napominjući kako je to druga potpora Googlea IRIM-u, nakon što su u 2018. već od njih dobili 250.000 dolara, osnivač IRIM-a Nenad Bakić je rekao kako je Digitalni građanin 2.0 sada najveći projekt IRIM-a kojim će, kao i njihovim drugim projektima (STEM revolucija-Micro.bit, STEM Car, IoT), pokušati doći do velikog broja ljudi raznih dobnih skupina kako bi razvijali digitalne vještine.

„Do sada smo u taj projekt uključili 170 knjižnica u Hrvatskoj i tri zemlje regije - Srbiji, BiH i na Kosovu, a s novim potporama taj broj planiramo povećati na 190, od čega bi ih 100 imalo i robote, a 75 i 3D printere. U učenje digitalnih vještina i upoznavanje s novim tehnologijama i uređajima, uz učenike i studente, mogu se uključiti i roditelji, bake, djedovi i svi drugi korisnici knjižnica, za razliku od nekih naših drugih projekata koje smo imali samo za učenike i druge skupine“, naglasio je Bakić.

I on i ministrica Divjak iznimno dobrim su ocijenili što je taj projekt filantropski i primjer dobre prekogranične suradnje jer povezuje više država u plemenitom cilju educiranja što je, po njima, i iskorak Hrvatske u obrazovanju.

„To još nije dovoljno jer petina ljudi u Hrvatskoj ne koristi Internet, po DESI indeksu smo na 21. mjestu od 28 članica EU-a, a i 57 posto poduzeća kaže da imaju problem doći do stručne radne snage s digitalnim znanjem i vještinama. Zato je digitalna transformacija važna i za obrazovni sektor te škole, kao i interdisciplinarno učenje i uvođenje informatike u obvezni školski program. S te strane, opremamo škole digitalnim sadržajima i uređajima i za učitelje i za učenike i želimo da sve to bude jednako dostupno svima“, naglasila je Divjak.

Podsjetila je da su u sklopu projekta koji su pokrenuli 2017./2018. opremili 85 posto šestih razreda u osnovnim školama mikrobitovima (malim računalima) IRIM-a i educirali učitelje za to, na čemu je zahvalila IRIM-u i Googleu te njegovoj jedinici Google.org koja povezuje inovatore, neprofitne organizacije i druge s Googleovim resursima, od tehnologije do davanja grantova/potpora za razvoj tih vještina i aktivnostima, kojima se i u Hrvatskoj pomaže građanima da se uključe u digitalnu ekonomiju.

Ministrica je istaknula da su u Ministarstvu nabavili 26.000 računala koja ubrzo stižu u razrede, kao i da na jesen slijedi nova pošiljka, dok su u svim tzv. reformskim razredima, petim i sedmim razredima osnovne škole, učenici dobili tablete kako bi svi imali jednaki pristup digitalnim sadržajima i naučili kako uz to učiti.

„Svi su dobili tablete prema planu, odnosno u sve su škole stigli najkasnije do sredine siječnja ove godine, a onda je na školama da te tablete daju učenicima na uporabu u one razrede za koje su namijenjeni, pri čemu je bitna i volja učitelja kako će ih i koliko učenici upotrebljavati“, rekla je odgovarajući na upit kako komentira da se neke škole žale da nisu dobile te tablete za učenike.

Direktor tvrtke Google za Adriatic regiju Joško Mrndže istaknuo je kako Google vjeruje da tehnologija ima i treba imati korisnu ulogu u svakodnevnom životu, kao i da će obrazovanje za digitalne vještine biti sve važnije.
„Do 2030. će, očekuje se, od 20 milijuna kreiranih poslova u EU, više od 90 posto tražiti digitalne vještine koje sada u EU ima tek oko 44 posto građana. Hrvatska je također tu negdje, ali još puno toga treba učiniti da se poboljša stanje“, istaknuo je.

Ističe i kako u ICT sektoru u Europi već nedostaje pola milijuna stručnjaka, a četiri od deset kompanija u Europi ima taj problem.

„Google će u Hrvatskoj u 2020. broj od 15.000 ljudi s certifikatom za ta znanja povećati za još 10.000 u sklopu raznih radionica i edukacija, većinom za male i srednje poduzetnike te posebice u sektoru turizma jer nam je stalo da to što više ljudi zna“, zaključio je Mrndže.

Preuzeto s Hine.
 

Vijesti iz medija | Projekti | Znanost i tehnologija