Divjak u Bruxellesu: Finska ima važnu ulogu u procesu kurikularne reforme

  • Slika
  • Slika
  • Slika
  • Slika
Ministrica znanosti i obrazovanja prof. dr. sc. Blaženka Divjak boravi u Bruxellesu na sastanku Vijeća ministara EU.

Uoči početka sastanka, ministrica je dala izjavu za medije koju donosimo u nastavku.

Jutros smo imali sastanak trija, znači to su Rumunjska, Finska i Hrvatska. Kao što znate, Hrvatska će predsjedati Europskom unijom  u prvom polugodištu 2020., mi smo dovoljno rano započeli s pripremama. Razgovarali smo danas koje bi to mogle biti moguće teme za naše predsjedanje što je nama izuzetno važno, ne samo zbog usklađivanja i operativnih stvari, nego da na vrijeme stignemo pripremiti, ne samo ono što bi zanimalo Europsku komisiju, nego i ono što zanima nas. Tako da sam ja danas predložila da u smislu obrazovanja imamo posebno naglasak na kvalitetu obrazovanja, kvalitetu obrazovanja učitelja i ono što nas nacionalno zanima to je odljev mozgova i kako se zapravo Europa postavlja prema tome da ta europska dimenzija, europska mobilnost ne ugrožava pojedine nacionalne države i u tom smislu vidjet ćemo kako će se stvari dalje razvijati po toj temi.

Također sam se susrela s finskom ministricom kojoj sam zahvalila što Finska recenzira i naše kurikularne dokumente koje im šaljemo. To je dio naše kurikularne reforme i mislimo da je to značajno s obzirom da su oni u tome napredni, ali i finska ministrica kaže da prolaze kroz svoju reformu i što se tiče strukovnog obrazovanja i općeg obrazovanja.

Također, ujutro sam potpisala pristupanje Izjavi, odnosno Deklaraciji o High Performance Computing. Hrvatska je 12. država Europske unije koja tome pristupa. Mislimo da je to važno da se Hrvatska uključi čim ranije i krene u formiranje tog programa.

Poslijepodne je Vijeće ministara koje počinje radnim ručkom. Na radnom ručku ja ću iznijeti neke primjere kako mi radimo i što mi radimo kako bi uključili različite dionike u rad škola i poboljšali na taj način ishode učenja, ishode obrazovanja. Tu ću spomenuti neke naše primjere kao što su Centri kompetentnosti koje planiramo za strukovno obrazovanje, odnosno projekt ProMikro gdje smo za učenike 6. razreda osnovne škole zajedno s Institutom za razvoj i inovativnost mladih, CARNet-om i Hrvatskom udrugom poslodavca uspjeli pribaviti mikroračunala i isto tako uključiti nastavnike u edukaciju i to će biti jedna tema koja će biti horizontalna tema za različite predmete pa ću i to predstaviti, uz već ranije spomenute Centre kompetentnosti.

Nakon toga je usvajanje dvije vrste zaključaka. Jednog koji se tiče kvalitete škole i inicijative vezane uz osnovne i srednje škole i dugo je takozvana strategija za visoko obrazovanje iz koje mi stvarno puno možemo učiti. Dakle, to su zaključci i preporuke vezane uz praćenje osoba s kvalifikacijom bez obzira radi li se o srednjem ili visokom obrazovanju. Tu dajemo također podršku. U onom raspravnom dijelu posebno ćemo govoriti o strukovnom obrazovanju koje je nama u žiži tako da ćemo diskutirati, dati podršku cjelovitom ERASMUS+ programu, povećanju sredstava za ERASMUS+ program, da se holistički pristupa tom programu pa da strukovno obrazovanje ostane dio toga programa i dat ćemo opet primjere reforme iz Hrvatske.

Izjava ministrice Divjak, 20. 11. 2017.

Pisane vijesti | Priopćenja | Predsjedanje vijećem EU-a