Divjak: Srednja škola u Krapini primjer brzog reagiranja na potrebe poslodavaca

  • Slika
  • Slika
  • Slika
  • Slika
  • Slika
  • Slika
  • Slika
  • Slika
  • Slika
  • Slika
  • Slika
  • Slika
Ministrica znanosti i obrazovanja Blaženka Divjak je u povodu završetka nastavne godine posjetila u srijedu Srednju školu Krapina i istaknula da je ta strukovna škola vrlo uspješna jer brzo reagira na potrebe lokalnih poslodavaca, pa je formirala odjeljenja za CMC operatere, što, istaknula je ministrica, pokazuje da škole i Ministarstvo u suradnji mogu brzo i efikasno odgovoriti na potrebe tržišta rada.

„Namjerno smo izabrali strukovnu školu, zato da skrenemo pozornost javnosti, a jednako tako i učenika, na strukovno obrazovanje u kojem je 70 posto svih naših srednjoškolaca. Zato moramo posebnu pažnju posvetiti baš reformi strukovnoga obrazovanja koja je, pored kurikularne reforme općega obrazovanja, u fokusu predtercijalnoga obrazovanja u našem ministarstvu za sljedeće razdoblje", kazala je ministrica Divjak novinarima.

Uz efikasan odgovor na tržište rada formiranjem razrednih odjeljenja za CMC operatere, Škola je uspješna i u povlačenju sredstava iz EU fondova i na to treba ukazati kao na dobru mogućnost ne samo za opremanje škola, nego i za usavršavanje nastavnika, rekla je Divjak. „Naša je namjera da takve škole, takve nastavnike, zaposlenike pa i ravnatelje nagradimo, i to smo ugradili kao mogućnost u izmjene i dopune Zakona o odgoju i obrazovanju, koji će uskoro u drugo čitanje u Hrvatskom saboru," rekla je Divjak.

Podsjetila je da 15. lipnja završava rok za predaju prijava za regionalne centre kompetentnosti, nakon čega će krenuti odabir centara, te da na jesen kreće eksperimentalna provedba cjelovite kurikularne reforme u kojoj će sudjelovati 74 eksperimentalne škole. Za eksperimenatlnu provedbu javile su se još dvije škole, Osnovna škola Kumrovec i Osnovna škola na Zlarinu, tako da nisu više 72, već 74 škole, rekla je ministrica. Sve je spremno za kurikularnu reformu, u procesu edukacije je 5500 učitelja i suradnika, oko 130 kompleta eksperimentalnih udžbenika u procesu je recenzije, a spremna su i sredstva iz EU fondova za opremanje škola, rekla je Divjak.

Informatika, napomenula je, ide ne samo u eksperimentalne, nego u sve škole, znači to je novi kurikulum informatike, a edukacija učitelja traje od siječnja. „Opremili smo već prvih 218 škola prošle godine, a ove godine ćemo s dodatnih 26 milijuna kuna opremiti i ostale osnovne škole, tako da svi krenu s jednakim uvjetima, uz nužnu informatičku opremu," istaknula je ministrica.

Kao i u ostalim dijelovima Hrvatske, u Krapinsko-zagorskoj županiji postoji veliki broj deficitarnih zanimanja, odnosno veliki nesrazmjer učenika koji završe srednju školu i potreba gospodarstva. Ministrica Divjak istaknula je da reforma strukovnog obrazovanja upravo ide za tim da se jasno prepoznaju potrebe, da se prema tome prilagodi mreža škola te da se omogući brzo reagiranje na potrebe tržišta rada.

„Još je važnije da se u suradnji s poslodavcima razvija model dualnoga obrazovanja gdje učenici koji su u strukovnim zanimanjima mogu imati praksu i važan dio svog obrazovanja već kod poslodavaca. Tu očekujemo veliku suradnju poslodavaca, a u tom smo segmentu u pripremi eksperimentalne faze za dualno obrazovanje," rekla je Divjak te najavila da eksperimentalni program dualnog obrazovanja kreće od jeseni.

Preuzeto sa: Hina

Vijesti iz medija | Priopćenja | Srednje obrazovanje