Dani medijske pismenosti: U fokusu poštovanje u medijima i prepoznavanje lažnih vijesti

  • Slika \slike\IzMedija\2019\4-2019\Hina-2-Dani-medijske-pismenosti-1.jpg
  • Slika
  • Slika
  • Slika
  • Slika
  • Slika
  • Slika

Drugi Dani medijske pismenosti od 8. do 12. travnja održat će se pod pokroviteljstvom Ministarstva kulture i Ministarstva znanosti i obrazovanja.

Ministrica znanosti i obrazovanja Blaženka Divjak i ministrica kulture Nina Obuljen Koržinek, predstavnici UNICEF-a i Agencije za elektroničke medije u ponedjeljak su predstavili druge Dane medijske pismenosti koji će se održati od 8. do 12. travnja i kojima će u fokusu biti kritičko promišljanje, poštovanje u medijima i prepoznavanje lažnih vijesti.

Drugo izdanje Dana medijske pismenosti, u organizaciji Agencije i UNICEF-a, uključivat će više od 180 događaja u više od 60 hrvatskih gradova i mjesta, a u sklopu glavne teme - poštovanje sebe i drugih u medijima - najavljeno je niz predavanja, radionica i filmskih projekcija u suradnji sa školama, knjižnicama, kinima, medijima i kulturnim institucijama iz cijele Hrvatske.

Divjak: Medijska pismenost ključna u borbi protiv lažnih vijesti

Kako je istaknuto na predstavljanju u zagrebačkoj Školi za grafiku, dizajn i medijsku produkciju, već je u tijeku program Djeca upoznaju medije koji učenicima daje priliku da saznaju kako funkcioniraju mediji te da nauče kako nastaju vijesti, ali i kako da prepoznaju lažne vijesti.

Ministrica znanosti i obrazovanja Blaženka Divjak pritom je naglasila kako će se u sklopu kurikularne reforme od ove jeseni medijska pismenost obrađivati u nizu nastavnih predmeta i međupredmetnih tema te je istaknula da i sama reforma stavlja naglasak na kritičko mišljenje. Istaknula je da je medijska pismenost ključna u borbi protiv lažnih vijesti na društvenim mrežama, u medijima, ali i u cijelom društvu.

„U tom smislu je važno da se medijska pismenost povezuje s drugim vrstama pismenosti, primjerice s matematičkom pismenošću, kako bismo mogli prepoznati lažne vijesti ili pseudoznanost. Moramo biti svjesni velikog bogatstva informacija i materijala koje primamo iz medija, ali istodobno moramo usvojiti načine kako pristupati informacijama i kako ocijeniti je li neki izvor pouzdan“, rekla je ministrica Divjak.

Ministrica kulture Nina Obuljen Koržinek istaknula je da su neprimjereni sadržaji u medijima i na društvenim mrežama, govor mržnje i razne manipulacije i širenje vijesti veliki problemi u sadašnjem društvu te da se protiv toga možemo boriti promicanjem medijske pismenosti.

Obuljen Koržinek: Regulativom ili kažnjavanjem mogu se sankcionirati posljedice

„Ključna kompetencija kako bismo se borili protiv konzumiranja i dijeljenja neprimjerenih sadržaja je medijska pismenost. Bilo kakvom regulativom ili kasnijim kažnjavanjem možete samo sankcionirati posljedice, no važnije je da što širi broj građana bude naučen kako prepoznati neprimjerene sadržaje i da se suzdrže od njihova dijeljenja“, rekla je Obuljen Koržinek.

Zamjenik predsjednika Vijeća za elektroničke medije (VEM) Robert Tomljenović rekao je kako jedino medijska pismenost može pomoći da se u sve složenijemu medijskom okruženju zaštitimo od dezinformacija, manipulacija i prijevara. Naglasio je i da su Dani medijske pismenosti pokrenuti kao platforma koja nastoji okupiti što širi krug društvenih sudionika koji pak sve više prepoznaju potrebu za medijskim obrazovanjem koje mora biti cjeloživotno i što, kako je ocijenio, potvrđuje nužnost sustavnog, strateškog i koordiniranog nacionalnog pristupa medijskoj pismenosti.

Vršiteljica dužnosti predstojnice UNICEF-a za Hrvatsku Đurđica Ivković iskazala je potrebu kritičkog promatranja sadržaja u svim vrstama medija te upozorila na opasnost od djeci lako dostupnih nasilnih i neprimjerenih sadržaja na Internetu te na potrebu da se roditeljima, učiteljima i nastavnicima osiguraju kvalitetni materijali za medijsko opismenjavanje.

Roditelje najviše brine laka dostupnost nasilnih i neprimjerenih sadržaja na Internetu

Tijekom prezentacije Dana medijske pismenosti predstavljeno je istraživanje prema kojem je samo osam posto imalo priliku učiti o vještinama kritičkog sagledavanja medijskog sadržaja, ali i da trećina roditelja rijetko ili nikada ne razgovara s djecom o medijima. Posebno je istaknuto da je gotovo svako četvrto dijete ili mlada osoba doživjela nasilje i govor mržnje na društvenim medijima.

Nešto manje od polovine roditelja brine se zbog korištenja YouTubea, a najviše ih zabrinjava laka dostupnost nasilnih i za djecu neprimjernih sadržaja, neoznačavanje dobno neprimjerenih sadržaja i korištenje YouTubea za širenje govora mržnje.

Drugi Dani medijske pismenosti od 8. do 12. travnja održat će se pod pokroviteljstvom Ministarstva kulture i Ministarstva znanosti i obrazovanja.

Preuzeto s Hine.



Vijesti iz medija | Priopćenja